تبلت ها یا رایانه های لوحی
نوشته شده توسط : حسنی

 

تبلت یا رایانه های لوحی ، رایانه ای که اندازه متوسطی بین رایانه لپ تاپ استوک و تلفن هوشمند دارد. رایانه های لوحی اولیه از صفحه کلید یا قلم برای وارد کردن اطلاعات استفاده می کردند ، اما متعاقباً این روش ها توسط صفحه های لمسی جابجا شدند.

 

پیش سازهای تبلت ها دستگاههایی مانند Stylator (1957) و RAND Tablet (1961) بودند که از قلم برای ورود به رایانه بزرگتر استفاده می کردند. تبلت ها در مقابل  لپ تاپ استوک شیراز بسیار ضعیف تر هستند. در سال 1968 ، آلن کی ، دانشجوی تحصیلات تکمیلی دانشگاه یوتا ، دید خود را درباره یک کامپیوتر کوچک و قدرتمند به سبک تبلت که بعداً آن را Dynabook نامید ، ارتقا داد. با این حال ، کی هرگز یک Dynabook ساخت. اولین تبلت ها واقعی Z88 و Linus Technologies ’Writ-Top از Cambridge Research بودند که در سال 1987 معرفی شدند. Z88 ورودی را از طریق صفحه کلید که بخشی از واحد اصلی تبلت بود پذیرفت ، در حالی که Writ-Top ورودی را از طریق قلم پذیرفت. Z88 با وزن 0.9 کیلوگرم (2 پوند) بسیار قابل حمل تر از Writ-Top بود که وزن آن 4 کیلوگرم (9 پوند) بود زیرا به همراه دیسک فلاپی داخلی ارائه می شد.

 

بسیاری از مدل های دیگر از Z88 و Writ-Top پیروی می کردند ، اما فروش تبلت ها تا سال 2010 کم بود ، زمانی که شرکت اپل از iPad ، یک صفحه نمایش لمسی با صفحه نمایش به ابعاد 24.6 سانتی متر (9.7 اینچ) رونمایی کرد. ضخامت آن در حدود 1.2 سانتی متر (0.5 اینچ) و وزن آن در حدود 0.7 کیلوگرم (1.5 پوند) بود. iPad با همان دسته حرکات انگشتی که در iPhone iPhone استفاده شد ، کار می کرد. صفحه لمسی قادر به نمایش فیلم با کیفیت بالا بود. iPad همچنین دارای برنامه هایی از جمله iTunes داخلی بوده و می تواند تمام برنامه های موجود برای iPhone را اجرا کند. با همکاری چندین ناشر بزرگ ، اپل برای iPad برنامه کتاب الکترونیکی خود ، iBooks و همچنین فروشگاه iBook را که از طریق اینترنت قابل دسترسی است ، توسعه داد.

 

تبلت ها دیگری مانند Samsung Galaxy Tab ، Motorola Xoom و HP TouchPad در پاشنه iPad قرار گرفتند. بازار تبلت ها از 2 میلیون فروخته شده در سراسر جهان در سال 2009 به 20 میلیون در سال 2010 منفجر شد. دستگاه های کوچکتری مانند Apple iPad mini و Amazon Kindle Fire نیز ظاهر شدند ، همچنین "فبلت ها" ، دستگاه هایی مانند Samsung Galaxy Note که در میانه راه بین یک تبلت کوچک و یک گوشی هوشمند بودند. فروش تبلت ها در سال 2014 با 233 میلیون فروش به بالاترین حد رسیده و پس از آن کاهش یافته است ، این کاهش مربوط به مصرف کنندگان است که به اندازه تلفن های هوشمند جایگزین تبلت ها نمی شوند.

 





:: برچسب‌ها: تبلت , لپ تاپ استوک , لپ تاپ دست دوم , لپ تاپ استوک در شیراز ,
:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: